6 vecí, ktoré by ste mali vedieť pri tvorbe webu

6 vecí pre tvorbu webu       Viete, že budúca www stránka Vašej firmy ukrýva poklad? Pri tvorbe webu myslite na to, že vaša stránka nemá byť len o jednoduchej prezentácií toho, čo robíte. Dokáže Vám priniesť nových zákazníkov. Je len na Vás, či využijete výhody internetu pre svoje podnikanie. Pritom je jedno či  podnikáte ako opravár obuvi,  vediete malý penzión, alebo predávate stavebný materiál. Vaše internetové stránky Vám dokážu priniesť zákazníkov. Ale hneď na začiatku musíte vedieť,  na čo všetko myslieť pri tvorbe webu.

6 vecí, na ktoré nezabudnúť pri tvorbe webu

  1. Doména je názov Vášho webu
    Pri tvorbe webu je najdôležitejšia doména - jednoznačný názov vašej webovej stránky na internete. Jedná sa o text, ktorý sa píše za www. Napríklad teraz čítate tento článok na doméne Webyseminare.sk . Väčšinou je zaužívané, že doména je totožná s názvom firmy. Pozrite si, či je Vaša doména voľná. Doménu si registrujete cez registrátora. Na Slovensku  je skoro 2500 registrátorov . Ich ceny, prístup a služby sú rôzne. Ako si vybrať toho správneho registrátora? Pri registrácií domény odporúčame:
    Doménu si zaregistrujte tak, aby ste boli jej vlastníkom. Neregistrujte ju tak, aby vlastník domény bol registrátor, grafik, alebo nejaká iná tretia osoba. Aj keď sa do toho nevyznáte a plne niekomu tretiemu dôverujete, po určitom čase sa situácia môže zmeniť.  A vtedy, ak nie ste majiteľ domény, môžete ľahko o doménu prísť. Prečítajte si aj článok Domény a ochranná známka
     
  2. Kvalitný hosting zabezpečí, aby Vaša www stránka bola vždy dostupná na internete.
    Pre svoje podnikanie máte prenajaté priestory. Podobne  pri tvorbe webu je potrebné myslieť na webhosting - priestor pre svoju webovú stránku na počítači – serveri. Server je 24 hodín denne napojený na internet. Potom je aj Vaša www stránka vždy dostupná na internete. Hosting je väčšinou viazaný na konkrétnu doménu. Súčasťou hostingu sú aj mailové kontá v tvare hocico@mojadomena.sk . Hosting si môžete objednať u webhostingových firiem. Opäť ich ponuka a ponúkané služby sú rôzne. Ak plánujete mať viac ako jednu doménu, odporúčame Vám výhodný Webyhosting. U väčšiny registrátorov sa 1 hosting = 1 doména. Znamená to - keď si neskôr budete chcieť zaregistrovať ďaľšiu doménu, budete si musieť zaplatiť aj za ďalší hosting. Práve preto je výhodný hosting, kde 1 hosting = 3 domény a viac.  Tu v rámci jedného hostingu môžete registrovať viac domén
    Existuje aj tkz. „free hosting“ – hosting zadarmo. Prečo teda vôbec platiť za hosting? Na túto otázku je len jedna odpoveď: Keď za niečo neplatíte, nemôžete to ani reklamovať. To znamená, ak vám zo dňa na deň prestane fungovať www stránka, nemáte žiadnu možnosť, ako to zmeniť a reklamovať.
     
  3. Treba vedieť, pre koho www stránku robíte
    Ak si myslíte, že Vaša www stránka je pre vašu firmu, je to veľký OMYL. Váš web je predovšetkým pre Vašich potenciálnych zákazníkov. Preto myslite pri tvorbe webu na to, aby sa Vaša internetová stránka páčila hlavne vašim klientom. Mala by ich presvedčiť, aby si kúpili službu/produkt od Vás a nie od konkurencie.
    Kto sú vaši potenciálni zákazníci? Sú to ženy, alebo muži? Jedná sa o mladšiu generáciu, alebo ľudí v produktívnom veku? Podľa odpovedí na tieto otázky začnite uvažovať o tom, čo všetko budete brať do úvahy pri tvorbe webu.   
     
  4. Grafika webu je dôležitá, ale obsah webu je kráľ
    Mnoho firiem pri tvorbe webu, alebo jeho zmene chce mať svoj web výnimočný. Chcú okamžite zaujať a odlíšiť sa. Avšak to, čo Vás odlíši od konkurencie nie je pohyblivý baner, alebo úžasné video. Odlíšite sa ponukou svojich služieb. Ich popisom, čo Váš produkt alebo služba vyrieši.  Práve o tom má byť Váš web.
    Pri tvorbe webu viac sa venujte obsahu - je to najdôležitejšie, čo môžete využiť. Na webe by ste mali mať vždy najaktuálnejšie informácie, novinky, pripravované zľavy, marketingové akcie a pod.  Aby ste si vedeli stránku jednoducho aktualizovať, využite redakčný systém. V ponuke je veľa redakčných systémov s už predpripravenými grafickými šablónami , alebo systémy, kde môžete mať na mieru svoju vlastnú originálnu grafiku.
     
  5. Už pri vytváraní štruktúry webu a napĺňaní treba myslieť na Google
    Viac ako 90 % Slovákov vyhľadáva cez Google. Ak vaša stránka nie je v Googli, akoby nebola. Na to treba myslieť už pri tvorbe webu. Správne kľúčové slová  z oboru Vášho podnikania majú byť  na správnych miestach webu - v titulke, popise v nadpise stránky. Tak ich Google bude vedieť správne prečítať.  A Váš web nájdete na prvých stránkach tohto vyhľadávača.
    Ako sa nestratiť v množstve konkurenčných webov a získať čo najviac klientov ? Tým sa zaoberá optimalizácia pre vyhľadávače SEO - Search Engine Optimization. Je to jedno celé odvetvie internetového marketingu. Jeho názov je zložitý, ale väčšinou je to všetko o „zdravom sedliackom rozume“.  Viac si môžete prečítať vo Webytipoch, alebo priamo sa dozviete na Kurze SEO - ako na efektívny web
     
  6. Zrealizovaním webu sa všetko len začína
    Tvorba webu sa nekončí schválením grafiky a naplnením obsahom. Práca s internetovou stránkou sa len začína. Na stránku budete vkladať najnovšie informácie.  Posielať maily o novinkách doterajším zákazníkom. Začnete rozmýšľať o internetovej reklame. Dať si ju, alebo nie? Ako si správne vybrať z množstva ponúk? Dať reklamu do Googla, na Azet, alebo Zoznam? Zriadiť si firemnú stránku na Facebooku a spraviť tam reklamu?
    Aby ste vedeli správne odpovedať na tieto otázky, sledujte štatistiky návštevnosti Vášho webu. Odporúčame vložiť na webovú stránku štatistiky Google Analytics. Dokáže ich nastaviť každý lepší webový grafik. Sú zadarmo. Poskytujú slušný prehľad tom,  koľko ľudí denne navštívi Vašu www stránku. A čo tam hľadajú. Koľko sa tam zdržia a odkiaľ prišli.
     

 

Mám záujem o Webyseminár

Po vyplnení formulára sa Vám ozveme v priebehu jedného pracovného dňa.
verify

* Tento údaj je povinný

WEBY GROUP, s.r.o. spracúva Vaše osobné údaje (meno, priezvisko, e-mail, telefón) iba za účelom vybavenia Vami požadovanej služby alebo dotazu. Prístup k údajom budú mať len oprávnené osoby a počas ich uchovávania bude primeraným spôsobom chránená integrita a dôvernosť týchto údajov a nebudú ďalej poskytnuté tretím stranám. Viac o Ochrane osobných údajov »